Hoe te beginnen een Uitlaten Zaken: Aan de slag Het wandelen met honden!


Wat is een betere manier om je dagen door te brengen dan rond te wandelen met andermans honden?

Als u uw eigen hondenuitlaatservice begint, kunt u stappen maken, van de zon genieten en met honden omgaan. En niet te vergeten, geld verdienen!

Dat gezegd hebbende, een bedrijf beginnen is meer dan van honden houden en in de stad rondlopen. Om uw passie om te zetten in een winstgevende zaak is veel planning en een flinke dosis ellebogenvet nodig.

Voordelen (en nadelen) van het hebben van een hondenuitlaatbedrijf

Het is makkelijk om de leuke kanten te zien van een hondenuitlaatbedrijf:

  • U brengt uw dagen door met honden uitlaten, genieten van de frisse lucht en het gezelschap van gelukkige honden.
  • U helpt honden de beweging te krijgen die ze nodig hebben, en bij uitbreiding helpt u hen en hun baasjes een gelukkiger leven te leiden.
  • U hebt het voordeel dat u uw uren kunt kiezen en uw clientèle kunt kiezen.
  • Hondenuitlaatservice heeft ook een lagere toetredingsdrempel dan het starten van een hondenuitlaatservice. Hoewel je nog steeds een aantal serieuze honden vaardigheden nodig hebt om een professionele hondenuitlater te zijn, hoef je over het algemeen niet te weten hoe om te gaan met meer gecompliceerde en ernstige gedragsproblemen – tenzij dat je niche is!

Tegelijkertijd is het uitlaten van honden niet alleen een wandeling in het park (hoewel dat er wel bij hoort)!

Er zijn ook nadelen.

  • Je zult te maken krijgen met een hoop hondenpoep
  • Sommige van uw klanten zullen blaffen en op u springen, en de meesten zullen waarschijnlijk aan de lijn trekken
  • U kunt gevraagd worden om ultra-grote honden uit te laten of kleine honden die bescherming nodig hebben
  • Sommige baasjes kunnen net zo onderhoudsgevoelig zijn als hun honden!
  • Je hebt veel hondenervaring nodig en veel mensenkennis om echt te slagen.

Wat je nodig hebt om te beginnen als hondenuitlater

Voordat u met uw hondenuitlaatservice begint, moet u er zeker van zijn dat u voorbereid bent op een vliegende start. Maak uw lancering soepel door ervoor te zorgen dat u alle benodigdheden klaar heeft.

Om een hondenuitlaatservice te beginnen, heb je nodig:

  • Basiskennis van hondengedrag en lichaamstaal. U moet uw kennis van kalmerende signalen bijspijkeren en weten hoe u een hond die bang, opgewonden of overstuur is, kunt herkennen voordat het in uw gezicht ontploft. Deze Udemy cursus, Inside Your Dog’s Mind, is een geweldige plek om te beginnen!
  • Goede wandelschoenen. Je zult veel moeten lopen, dus investeer in degelijke sneakers!
  • Een website en een online aanwezigheid. U zult op zijn minst een account willen aanmaken op Yelp en Google My Business.
  • Marketingmateriaal, zoals visitekaartjes, folders, of brochures.
  • Basisuitrusting voor hondenverzorging, zoals reservepoepzakjes en een reservelijn (omdat die alle honden passen en als riem en halsband werken), voor het geval u zonder komt te zitten of de uitrusting van een eigenaar het laat afweten.
  • Hondenpeperspray om de honden van uw klant te beschermen tegen aankomende of loslopende agressieve honden.
  • Basiskennis van eerste hulp bij honden. Je hoeft geen dierenarts te zijn, maar het is goed om te weten hoe je bramen verwijdert of een geschaafde poot oplapt. Kennis van hondenreanimatie zou ook geen kwaad kunnen.
  • Goede verdedigingsvaardigheden aan de lijn. Dit houdt in dat men in staat moet zijn de lijn snel los te maken en weer op te nemen, dat men de lijn goed moet vasthouden om verwondingen te voorkomen en de controle te behouden, en dat men een hond overeind moet houden en van u weg moet houden als hij u probeert te bijten. Het uitlaten van meerdere honden of zelfs één onbekende hond kan een hele uitdaging zijn! Oefenen in het omgaan met de lijn zal ervoor zorgen dat u uw vingers en de honden van uw cliënt veiliger kunt houden tijdens de wandelingen. Deze ASPCA video is een goede plek om te beginnen.

Hoewel het belangrijk is uw klanten eraan te herinneren dat u geen dierenarts of trainer bent, is het ook goed voor uw bedrijf als u vertrouwd bent met basistraining, gedrag, lichaamstaal en eerste hulp. Dus doe je best om je kennis over honden op te frissen voor je begint!

Bekijk onze lijst van de beste gratis online honden training video’s om een aantal van de meest essentiële honden training strategieën te herhalen.

Hondenuitlaatservices: Moet ik me aansluiten bij Rover & Wag in plaats van mijn eigen bedrijf op te starten?

Er zijn tegenwoordig een paar spraakmakende hondenuitlaatapps. Als u uw eigen hondenuitlaatservice wilt beginnen, moet u zich dan bij één van hen aansluiten of bij allebei?

Mijn antwoord zal u niet verbazen: dat hangt ervan af.

Rover en Wag zijn beide goede plaatsen om klanten te krijgen, ervaring op te doen, en te leren omgaan met honden, maar het is niet noodzakelijk een manier om een zaak op te bouwen.

Er zijn aanzienlijke voordelen – Rover en Wag hebben beide agressieve marketing teams werken om het woord te krijgen over hun platform, dat kan betekenen meer klanten voor u zonder dat u hoeft te Facebook advertenties of e-mail campagnes te beheren.

Hoewel deze diensten ongeveer 20 – 25% bezuinigen, besparen zij u in ruil daarvoor een hoop hoofdpijn.

Maar u zult niet in staat zijn om uw eigen merkherkenning op te bouwen door via deze apps te werken. En, afhankelijk van waar je bent, kunnen deze apps behoorlijk concurrerend zijn.

Ik kreeg zelden klanten via Wag toen ik het deed, en ik kreeg bijna nooit klanten via Rover – er waren gewoon te veel wandelaars in Denver tegenover het aantal honden dat hulp nodig had.

Hoewel Wag en Rover prima werken voor een beetje bijverdienste, kan dat deel dat uit je winst wordt gehaald echt pijn doen wanneer je probeert honden uit te laten als je voltijds inkomen.

Uiteindelijk, als u gewoon wat extra geld wilt verdienen om te sparen voor een mooie vakantie of een nieuwe auto, kunnen Wag en Rover voor u werken. Maar als je wilt dat hondenuitlaatservice je fulltime baan wordt, zul je waarschijnlijk voor jezelf moeten beginnen.

De sleutel zal zijn om jezelf te onderscheiden in de markt door een bedrijf op te bouwen dat een andere niche bedient (in plaats van on-demand en app-gebaseerd) op de lange termijn.

Hoe uw hondenuitlaatservice op de markt brengen

Zoals we hierboven opgemerkt, een van de beste manieren om echt te maken uw hond wandelen bedrijf onderscheiden van de massa is het kiezen van een niche.

Paradoxaal genoeg is het gemakkelijker om cliënten door te verwijzen naar een bedrijf dat een kleinere, specifieke groep bedient, dan een groot, algemener publiek.

Bijvoorbeeld, je kunt je specialiseren in:

  • Met de honden gaan rennen om die energieke honden uit te branden
  • Op wandelavontuur gaan
  • High-end klanten die veel kieskeurige specificaties hebben
  • Privé wandelingen naar specifieke locaties
  • Groepswandelingen
  • Gedragsmatig uitdagende honden

Als professioneel trainer weet ik dat er in veel steden een groot tekort is aan hondenuitlaters die gedragsmatig moeilijke honden aankunnen – zoals honden die blaffen en naar andere honden lonken of honden die bang zijn voor vreemden.

In veel gebieden is er ook grote vraag naar mensen die meer energie-intensieve activiteiten kunnen doen, zoals hardlopen of wandelen.

Als je eenmaal een niche hebt gekozen, is het tijd om jezelf te gaan vermarkten.

Veel mensen beginnen hun zoektocht naar een dienstverlener op Yelp. Uw bedrijfspagina op deze site is een belangrijke eerste stap voor de zichtbaarheid van uw bedrijf.

Het maken van die pagina is vrij eenvoudig:

  1. Bezoek biz.yelp.com
  2. Klik op de grote rode “Aan de slag” knop
  3. Volg de instructies op de pagina.

Wanneer u op Google naar een bedrijf zoekt, verschijnt er vaak een kader in de rechterbovenhoek van de pagina met een kaart naar het bedrijf, de openingstijden, contactgegevens en een aantal recensies.

Dat is de Google Mijn Bedrijf doos. Als u dit opzet, krijgt uw bedrijf meer zichtbaarheid. Net als Yelp, het is vrij gemakkelijk te doen.

  1. Log in op uw Google-account of maak er een aan als u er nog geen heeft. Gebruik een naam die uw bedrijf weerspiegelt en professioneel klinkt.
  2. Ga naar Google.com/zakelijk.
  3. Klik op “Nu beginnen” in de rechterbovenhoek.
  4. Vul de gevraagde informatie in – zorg ervoor dat u hier volledig bent.
  5. Verifieer uw rekening via een van de aangeboden methodes. Dit kan betekenen dat je moet wachten op een fysieke postkaart!

Thumbtack en Nextdoor (en hun concurrenten) zijn allemaal nuttige plaatsen om in contact te komen met de lokale gemeenschap. Deze platforms zijn bedoeld om de plaatselijke bevolking in contact te brengen met kleine bedrijven.

Als hondenuitlaatservice kunt u uw diensten aanbieden en op geplaatste opdrachten reageren met een bod – een beetje zoals Craigslist, maar dan overzichtelijker. Anders dan bij Rover of Wag, kunt u deze platforms gebruiken via uw bedrijf in plaats van als een aannemer.

Ga bij u in de buurt na welke van deze platforms (of geen van beide, beide, of een derde optie) het meest gebruikt wordt, en begin daar.

Kijk op Nextdoor.com en Thumbtack.com om te beginnen – ze hebben beide setup wizards die dingen gemakkelijk maken!

5. Een website maken

Bijna alles begint tegenwoordig met een zoekopdracht op Google. De meeste mensen doen hun echte onderzoek liever op websites, en dat betekent dat uw bedrijf een website nodig heeft.

Voor veel mensen is het in het begin voordeliger om zelf een site te maken in plaats van een ontwerper in te huren. Dat gezegd hebbende, als je meer geld dan tijd hebt, kun je ook iemand betalen om een basissite voor je te maken.

Als je je eigen site maakt, zijn je belangrijkste opties:

SquareSpace. Geweldig voor de meeste kleine, lokale bedrijven. Gemakkelijk te gebruiken en in te stellen, met een handige ingebouwde wizard waarmee u snel een prachtige, professioneel ogende website kunt maken.

Squarespace is niet de meest aanpasbare of de snelste wat laadtijd betreft, maar het is waarschijnlijk goed genoeg voor uw bedrijf, vooral om te beginnen.

WordPress. De betere optie voor degenen die wat meer tech-savvy zijn. Je hebt veel meer controle over het ontwerp. Deze gids kan u door het proces leiden. Wij bevelen u ook aan:

  • Koop uw domein via Godaddy
  • Gebruik WPX voor hosting (dat is wie wij gebruiken, en hun klantenservice is de beste die er is)
  • Probeer GeneratePress voor uw thema (maar er zijn tal van opties die er zijn)

Welke informatie moet uw website bevatten?

  • Een foto van jou. Voeg een foto van uzelf toe om potentiële klanten op een persoonlijke manier met u in contact te brengen.
  • Uw kwalificaties. Vermeld uw diploma’s, certificaten en relevante cursussen die u hebt gevolgd.
  • Enige ervaring met honden. Beschrijf alle relevante ervaring die je met honden hebt gehad – van vrijwilligerswerk in het asiel tot hondenoppas, enz.
  • Getuigenissen. Getuigenissen laten potentiële klanten zien dat u een goede reputatie hebt en dat u te vertrouwen bent. Als u een paar vroegere klanten hebt gehad die tevreden waren over hun ervaring, vraag hen dan of ze een korte getuigenis willen schrijven die u op uw website kunt plaatsen. Vragen naar Yelp of Google reviews is ook een goed idee.
  • Prijs. Zorg ervoor dat u uw prijzen duidelijk op uw site vermeldt – laat klanten niet in de steek!
  • Uw verzorgingsgebied. Leg uit hoe ver je bereid bent te reizen / in welke delen van je stad je werkt.
  • Uw schema. Als u regelmatig groepswandelingen aanbiedt of op een bepaalde dag niet werkt, maak die informatie dan gemakkelijk beschikbaar!
  • Uw contactinformatie. Maak het de mensen ongelooflijk gemakkelijk om deze vitale informatie te vinden.

Word lid van Facebook-groepen

Facebook groepen kunnen nuttig zijn om uw naam als hondenuitlater bekend te maken. Aangezien u een op locatie gebaseerd bedrijf bent, zult u zich in de eerste plaats willen richten op het aansluiten bij lokale groepen en het aanboren van regionale netwerken.

Zoek naar Facebook-groepen in de buurt, regionale groepen voor huisdiereigenaren, hondenuitlaatgroepen, enz.

Veel groepen staan directe zelfpromotie niet toe, dus lees de groepsregels en stuur de moderators een bericht in geval van twijfel.

Veel groepen do staan toe dat je reageert op posters die vragen om aanbevelingen voor hondenuitlaters, maar je kunt meestal niet ongevraagd en onbeschaamd posten over je diensten.

Overweeg ook om lid te worden van een regionale dier-business groepen die het mogelijk maken om te netwerken met andere huisdieren professionals. Dierenartsen, trainers, hondendagverblijven en trimmers zijn waarschijnlijk op zoek naar uitstekende wandelaars om mee samen te werken. Misschien vindt u geen klanten, maar u zult waarschijnlijk wel mensen vinden die u zullen helpen klanten door te verwijzen en u meer over dit vak zullen leren!

Ik vind dat het duidelijk maken van je niche het veel makkelijker maakt voor andere hondenprofessionals om naar je te verwijzen (oh, Jane Doe is de plaatselijke hondenwandelaar, ze is perfect voor je hoogenergetische Vizsla)!

Tot slot, hoewel het je niet direct aan klanten helpt, kan het enorm helpen om lid te worden van Facebook-groepen waar kennis wordt gedeeld tussen andere eigenaren van dierenwinkels.

Terwijl de hond wandelen bedrijf in de stad misschien niet al te graag tips met u te delen als gevolg van de concurrentie, een hond wandelen bedrijf in het hele land hoeft zich geen zorgen te maken over je stelen van hun klanten, dus ze zullen gemakkelijker advies en tips te delen met uw ontluikende bedrijf.

Ik leid een Progressive Dog Professionals Marketing Powerhouse Facebook groep, en je bent meer dan welkom om je bij de groep daar aan te sluiten als een plek om te beginnen!

Uw klanten, dierenartsen, trainers en trimmers een kleine vergoeding geven voor het sturen van een nieuwe hondenuitlaatklant is een andere goede strategie om de zaken te stimuleren.

Misschien wilt u uw wandelende klanten 50% korting op hun volgende wandeling aanbieden als zij een klant naar u doorverwijzen (en die nieuwe klant 50% korting op zijn eerste wandeling geven). Voor andere professionals kunt u hen een percentage van de verkoop aanbieden als een verwijzingsbonus.

Strategieën om je te onderscheiden van de rest

Behalve door jezelf een niche te geven, kun je ervoor zorgen dat je bedrijf overleeft door het zo goed mogelijk te maken. Hier zijn wat ideeën voor manieren om uw klanten blij te maken:

  • Potje activiteit documenteren. De meeste baasjes willen echt weten of hun hond ongewoon veel heeft gepoept of dat hij zijn middagplasje niet heeft gedaan, dus maak er een gewoonte van om uw klanten regelmatig op de hoogte te brengen van de potjesactiviteit.
  • Stuur foto’s van de honden die genieten van hun tijd met u. Eigenaars zullen dit geweldig vinden! U kunt zelfs kopieën van deze foto’s afdrukken voor bedankkaartjes, verjaardags- of kerstkaarten voor klanten.
  • Bied extra diensten aan, zoals extra lange wandelingen, bestemmingswandelingen, of joggen met de hond. Sommige wandelaars bieden zelfs basistraining aan tijdens hun wandelingen – zo ben ik begonnen als professioneel trainer! Wees er zeker van dat je gekwalificeerd bent om de extra’s aan te bieden.
  • Breng lekkere traktaties mee en help de honden van uw klant te belonen. Vraag uw cliënten zeker naar allergieën of dieetbeperkingen, maar veel cliënten zien hun hond graag leren. U kunt deze traktaties gebruiken om honden te belonen voor goed gedrag, zelfs als u niet actief aan het trainen bent.
  • Vier de feestdagen met een leuke hondenhoed of vlinderdas. Sommige honden zullen het niet op prijs stellen door een vreemde te worden aangekleed, dus het is waarschijnlijk het beste om volledige kostuums te vermijden. Maar een foto maken van de hond van een klant met een schattige tutu of een groene kabouterhoed op St. Paddy’s dag levert je zeker wat brownie points op in de ogen van de dierenouders.

BONUS TIP: Zorg ervoor dat je kostuums vindt die de honden niet ongemakkelijk maken. De meeste honden zullen een halsbandbevestiging (bloemen of een strikje) niet erg vinden, maar veel honden worden erg nerveus van hoeden! Zorg ervoor dat de honden zich op hun gemak voelen en blij zijn met de kostuums, anders kan je de eigenaars ergeren.

Nog een tip – houd altijd in de gaten wat je concurrentie doet. Hoewel u misschien geen lokale bedrijven wilt kopiëren, kunt u ideeën van anderen krijgen over hoe u uw klanten nog meer van uw service kunt laten houden!

Hondenuitlaatservice Salaris: Hoeveel geld kan ik verwachten te verdienen?

De prijzen voor het uitlaten van honden variëren sterk, afhankelijk van waar u woont.

Stadswandelaars kunnen meer in rekening brengen, vooral als zij in een kleine of hoogwaardige niche opereren. Zelfs als u op het platteland woont, zult u waarschijnlijk meer in rekening brengen als uw wandeldiensten autoritten omvatten – zoals het rijden naar een wandeltocht.

U verdient meer geld per wandeling als u groepswandeldiensten aanbiedt, maar het vergt ook veel vaardigheid om met een grote groep honden om te gaan.

De meeste hondenuitlaters rekenen wat neerkomt op ongeveer $1 per minuut – $20 voor een wandeling van 20 minuten of $50 voor een uur zijn gangbare koersen.

Wanneer u beslist hoe u uw tarieven bepaalt, doe dan onderzoek naar andere wandelaars in uw omgeving en kijk wat zij aanrekenen. Pas vervolgens naar boven of beneden aan op basis van uw ervaringsniveau en eventuele verschillen in uw bedrijfsmodel.

Dat gezegd hebbende, betekent dat niet dat je $50 per uur verdient. U zult waarschijnlijk niet 8 uur per dag werken, omdat de meeste mensen alleen rond het middaguur wandelaars willen. Je zult waarschijnlijk ook tussen klanten moeten rijden. Tenslotte zullen bedrijfskosten zoals marketing en gas in die winst snijden.

De salarissen van hondenuitlaters lopen sterk uiteen. Volgens Glassdoor verdienen hondenuitlaters gemiddeld ongeveer $30.077 per jaar. De meeste hondenuitlaters hebben een uurloon dat gemiddeld op 13-15 dollar per uur ligt, volgens Payscale.

Dat staat in schril contrast met de schatting op deze site dat als je vijf honden per dag kunt uitlaten voor $25 per hond, je $125 per dag verdient en $46.625. Blijkbaar zijn veel (zo niet de meeste) hondenuitlaters niet in staat om deze drempel voor een inkomen uit eigen zak te halen.

Aan de andere kant van het spectrum verdienen sommige top hondenuitlaters in New York City zes cijfers of meer. Maar ja, als je in Manhattan wilt wonen, is dat niet echt groot wonen! Je huur alleen al kost waarschijnlijk zo’n $45k per jaar, bijna de helft van het salaris van die toploper.

Hondenuitlaatservice Business Plan: Opzet van uw bedrijf

Zorg ervoor dat je een plan hebt voor je hondenuitlaatservice voordat je op de zaken vooruit loopt. Dit zal ervoor zorgen dat u klaar bent om aan de slag te gaan!

Een goed ondernemingsplan helpt u bij het uitstippelen van uw marketingstrategie, doelpubliek, kosten en inkomsten.

Dit hondenuitlaatschema van Top Dog Tips is een goede plek om te beginnen.

Verzekering hondenuitlaatservice: Heb ik het nodig?

Als professionele wandelaar, is het zeker een goed idee om een verzekering te hebben.

Hondenuitlaatservice is potentieel nog riskanter dan hondentraining, omdat het je taak is de honden mee de wereld in te nemen als de eigenaar er niet is.

De verzekering zal u helpen beschermen tegen schade aan de uitrusting en verwondingen van de honden. Hoewel u uw best doet om apparatuur en honden zo veilig mogelijk te houden, kunnen er toch ongelukken gebeuren. Honden kunnen hun riem breken, teennagels scheuren, of zelfs ruzie krijgen, zelfs onder uw toeziend oog.

Hier zijn een paar aanbieders van hondenuitlaatservice bedrijfsverzekeringen om te controleren:

  • Verzekering voor huisdieren
  • Pro Bont Verzekering
  • Pet Sitters Associates

Hondenuitlaatservice Ideeën voor bedrijfsnamen

Wees creatief! Ga na of er nog andere bedrijven in de buurt zijn met dezelfde naam. Je wilt niet op iemands tenen gaan staan met een identieke of bijna-identieke naam.

Gebruik enkele van deze hond-georiënteerde woorden om uw bedrijfsnamen op te frissen:

  • Wagging
  • Paws
  • Pawprints
  • Pawsitive
  • K9
  • Canine
  • Furry, Fluffy
  • Staart
  • Behandelen
  • Pup
  • Pupper
  • Doggo

Welke tips vond u het nuttigst bij het opstarten van uw hondenuitlaatservice? We horen graag uw suggesties in de comments!

 

 

 

Recent Posts